کافو : برزیل تیمی است که همه را شکست می دهد

زمانی که برزیل در فینال جام جهانی 2002 کره/ ژاپن  قهرمان شد، کافو(Marcos Evangelista de Moraes) کاپیتان این تیم بود.برای کسانی که در استادیم بودند یا در خانه هایشان بازی را تماشا می کردند باورش سخت بود که چنین بازیکنی که 5امین قهرمانی تیم ملی کشورش را جشن می گیرد در اغاز دوران بازی اش در نوجوانی هیچ باشگاهی حاضر به پذیرش او نبوده و یکی پس از دیگری او را رد می کرده اند.او در این باره به فیفا گفت : من 9 بار از باشگاه های مختلف "نه " شنیدم و قبولم نکردند که در تیم آنها بازی کنم . زمانی که در مصاحبه اش با فیفا از او درباره ی میزبان رقابت های امسال سوال شد بدون درنگ پاسخ داد : برزیل تیمی است که همه را شکست میدهد.

- شما قبل از فینال کنفدراسیون برزیل 2013 در تمرین های تیم ملی در برازیلا حضور داشتی، وقت گذراندن با بازیکنان چگونه بود؟ ایا فکر می کنید حس و تمرکز بازیکنان متفاوت بود؟
من این شانس را داشتم تا با بازیکنان در زمین صحبت کنم و سخنرانی مختصری داشته باشم ولی ان طور که شما گفتید نبود، من یکسری تجربه دارم و فکر کردم شاید به انها کمک کند و الهام بخش همه ی اعضای تیم باشد که به خوبی پیش رفت و برای بازیکنان تاثیرگزار بود و ان ها قهرمان جام کنفدراسیون ها شدند.

- قبل از اغاز رقابت ها نتایج برای برزیل خوب نبود در حدی که مربی این تیم عوض شد ولی در اولین بازی این رقابت ها با گل زود هنگام  نیمار(Neymar da Silva Santos Júnior) به ژاپن همه چیز از جمله حمایت طرفداران تغییر کرد.ایا این نیز باعث شگفتی شما نشد؟
نه به هیچ وجه من از بازیکنان شناخت دارم و می دانم چه ظرفیتی دارند و اینکه برزیل چه کارهایی که می تواند انجام دهد به خصوص وقتی که در خانه بازی میکنند و طرفداران از انها حمایت می کنند. در بازی مقابل ژاپن همه چیز عالی بود با گلی که نیمار با پای چپش در بهترین زمان به ثمر رساند تیم به حرکت در امد.در فینال فرد(Frederico Chaves Guedes) یک تنه 2 گل زد و این اتفاق ها زمانی می افتد که شما به خودتان باور داشته باشید و برزیل به این مسئله ایمان داشت بنابراین برای من شگفتی ساز نبود.برزیل باید محترم شمرده شود به خصوص در خانه.

- از اغاز جام جهانی تا فینال 2013 درست یک سال خواهد شد.ایا فکر می کنید که در این مدت چیزی تغییر می کند؟ یا جو کنفدراسیون ها از ان زمان اندکی تغییرخواهد کرد؟
من فکر می کنم جو همانند فینالی است  که برزیل 3-0 از اسپانیا برد و قهرمان جهان شد. البته که جام جهانی متفاوت و مشکل تر است ولی برزیل تیمی است که همه را شکست می دهد و پیروز می شود.
  • توسط مدیر سایت
  • یکشنبه 20 بهمن 1392
  • 1421
  • برزیل , مصاحبه و اظهارنظرات ,

اخبار مرتبط

امیدوارم همان چیزهایی که همیشه در گذشته دیدیم و تیم هایی که تاکتیک دفاعی دارند و فقط به ضد حمله ها بسنده می کنند را نبینیم
فرانسه، آرژانتین، انگلیس، آلمان و ایتالیا درحالی که میزبانی جام را به عهده داشتند به قهرمانی نیزرسیدند، پس چرا برزیل نتواند از پس آن برآید!
من همیشه یکی از بزرگترین طرفداران مسی بودم
کواچ : کرواسی، مکزیک و کامرون برای مقام دوم مبارزه خواهند کرد
 
همان طور که برزیلی ها پشتیبانی مردمشان را دارند، می تواند به ضررشان نیز باشد

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند