شمارش معکوس در پایتخت برزیل

محل برگزاری بازی افتتاحیه جام کنفدراسیون ها، استادیوم ملی مانه گارینشا ((Mane Garrincha میزبان هفت بازی جام جهانی خواهد بود. دراین ورزشگاه جدید تا کنون 28 رویداد برگزار شده ودر مجموع 640.000 تماشاگر در آن حضور داشته اند که تقریبا دو برابر ورزشگاه قبلی در طول 36 سال بوده است. تخمین زده می شود که دو هزار شغل در هر بازی و یا نمایش ایجاد می شود که تاثیر بسیاری براقتصاد محلی دارد.
در روز دوشنبه 17 فوریه ، هیاتی به رهبری دبیر کل فیفا یورمه والکه (Jérôme Valcke)، وزیر ورزش آلدو ربلو(Aldo Rebelo )، مدیر عامل کمیته سازماندهی محلی (LOC) ، ریکاردو ترید((Ricardo Trade ، دوباره در پایتخت برزیل جمع شدند. در اینجا گزیده ای از بخش های این کنفرانس مطبوعاتی را می خوانیم.

یورمه والکه دبیر کل فیفا
برزیلا یکی از شهر هایی است که میزبان بیشتر بازی های جام است که از این نظر برای فیفا محل مهمی می باشد. همه چیز به خوبی پیش رفته است و باید از همکاری شهردار تشکر کرد و من خیلی خوشحال هستم که از آن دیدن کردم. در 15 جون میزبان سوییس و اکوادور خواهد بود و حتما بازی فوق العاده ای خواهد بود نه به این خاطر که دفتر فیفا درسوییس قرار دارد بلکه بزیلا شهر برجسته ای می باشد.
 این غیر ممکن است که استادیوم جام جهانی بدون امکانات رفاهی مناسب باشد. تا کنون فیفا هیچ کدام از استادیوم ها را وتو نکرده است. ما در حال کارکردن با میزبان هستیم به طوری که آن ها تمام تلاششان را برای این مسابقات انجام می دهند. سه شنبه یک تیم از کارشناسان فنی در کوریتیبا حاضر خواهند شد که تصمیم نهایی ما بستگی به گزارش آن ها دارد.
استادیوم فرم و شکل خوبی دارد و برای این که مطمئن شویم زمین در طول مسابقات در وضعیت خوبی به سر می برد قرار است که قبل از جام 3 بازی در این ورزشگاه برگزار شود. ما جلسه بسیار سازنده ای درباره ی جایگاه صندلی ها، زیر ساخت های اطراف ورزشگاه و جزئیات دیگر ورزشگاه داشتیم.

آلدو ربلو وزیر ورزش
به اعتقاد من استادیوم مانه گارینشا تجربه های زیادی از جام کنفدراسیون یاد گرفت. در جلسه ای که ما امروزداشتیم مهر تاییدی برآمادگی برازیلا به عنوان یکی از 12 شهر میزبان زده شد. در گزارشی که به دادستان عمومی ارائه شده است درباره ی ساختار ضد حریق ساخت و ساز اشاره ای نشده است و دادستان دوباره از آن ها خواست تا گزارش دیگری با جزییات دقیق برایشان ارسال کنند. من از استادیوم هفته پیش بازدید کردم و کار ​​بر روی تجهیزات و اتصالات در حال انجام است و تمام ساختارهای بتنی و فلزی به پایان رسیده است. ما به مالک ورزشگاه و شرکت ساخت و ساز توصیه می کنیم که تمام آزمون های لازم برای ایمنی برگزاری مسابقات جام جهانی را انجام دهند.

اگنل کیروش شهردار برازیلا
من از سفر شما به پایتخت،و بازدید از ورزشگاه و امکانات اجتماعی مان سپاسگزارهستم. تمام مذاکرات ما بسیار پربار بود چرا که ما در انجام این پروژه در کنار یکدیگر هستیم. ما به این رویداد به عنوان یک فرصت بزرگ برای توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی پایتخت کشورمان نگاه می کنیم. در حمل و نقل عمومی، هتل ها، فرودگاه ها و خدمات در سراسر شهر سرمایه گذاری کرده ایم. سرمایه گذاری هایی که امروزه انجام دادیم به عنوان میراثی از توسعه، اشتغال، بهره وری و آینده ای روشن تر برای شهرمان بعد از جام جهانی به جای خواهد گذاشت. ما این شانس را داریم پایتخت برزیل  را به تمام جهان نشان دهیم و گردشگران و سرمایه گذاران را جذب کنیم تا اقتصاد شهر و کشورمان را توسعه و افزایش دهیم.
ساخت وساز طبق برنامه قبل از جام جهانی به پایان رسید و یکی از بخش های مهم فرودگاه را تمام کردیم و به یکی از فرودگاه های مدرن و امروزی کشور به همراه حمل و نقل بهتر تبدیل شده است. مناطق اطراف ورزشگاه نیز بهبود خواهد یافت و هیچ ساخت و سازی در طول جام جهانی انجام نخواهد گرفت و بازدید کنندگان و ساکنان می توانند بازی ها را با راحتی کامل تماشا کنند.

ریکاردو ترید مدیر عامل کمیته سازماندهی محلی
این هفته نقطه عطفی برای سازمان جام جهانی است ما به شهرهای دیگرمیزبان میرویم تا از استادیوم های زیبای مانائوس و برازیلا که ساخت و ساز ان ها به پایان رسیده بازدید کنیم. برازیلا فقط میزبان یک بازی در جام کنفدراسیون ها بوده است اما در جام جهانی فرصت بیشتری برای درخشش دارد.
در این هفته اعضای کمیته فنی 32 تیم ملی قرار است برای دفاع از استراتژی عملکرد تیمشان در جام جهانی در یک سمینار شرکت کنند و در پایان هفته شمارش معکوس برای شروع مسابقه بزرگ وارد 100 روز نهایی می شود.
  • توسط مدیر سایت
  • پنج شنبه 01 اسفند 1392
  • 949
  • برگزاری مراسم و تشکیلات ,

اخبار مرتبط

آدیداس از توپ رسمی خود جهت استفاده در جام جهانی برزیل پرده برداری کرد.
مرحله دوم فروش بلیط های جام جهانی امروز 8 دسامبر از ساعت  15:30 به وقت ایران شروع شد
Bebeto  گفت : این یک استادیوم زیبا است و من به تمام دست اندر کارانی که در ساخت این مکان کمک کردند تبریک میگویم .
فیفا از این سازمان ها با ارائه کمک های مالی ، تجهیزات ، آموزش و سازماندهی رویدادهای موثر حمایت میکند
پیتبول اعلام کرد: برای من افتخار است که همراه با جنیفر و کلودیا در جام جهانی فیفا همه را گرد هم آوریم .

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند