اظهارات فابیو کاپلو مربی روسیه

مسئولیت جدید فابیو کاپلو(Fabio Capello) به عنوان سر مربی تیم روسیه از جولای 2012 آغاز شد . برای لحظاتی شکوه  و جلال, جام جهانی 2018 روسیه را فراموش کنید و به جام جهانی 2014 برزیل فکر کنید .مربی کهنه کار ایتالیایی با دست خالی به آمریکای جنوبی نخواهد رفت، بخصوص اینکه او مصمم است که خاطره تلخ باخت سنگین 4 سال پیش 4 بر 0 انگلیس در برابر آلمان در دوره 16ام در حالیکه در تمام دوره ها در صدر جدول قرار داشتند را بتواند جبران کند . کاپلو در مصاحبه ای که با فیفا داشت راجع به خاسته های تیم روسیه در برزیل چنین اظهاراتی داشت .

ـ انتظار شما از جام جهانی در برزیل چیست ؟
ما 12 سال است که در جام جهانی حضور نداشته ایم .جام جهانی 2014 به ما کمک می کند که برای جام جهانی 2018 روسیه تجربه های خوبی بدست آوریم . بنابراین ما به برزیل میرویم و امیدواریم که در این مسابقات بازی خوبی داشته باشیم .

ـ اهداف و بزرگترین چالش شما برای پیروزی در مسابقات چه چیزی است ؟
اولین هدف این است که از مرحله اول گروهی بالا رویم تا در دور بعدی مسابقات آرامش بیشتری داشته باشیم آرزوی ما این است تا جایی که ممکن است پیش  رویم اما همان طور که می دانید کار بسیار سختی است که از مرحله گروهی عبور کنیم .تمام تیم ها مشکلات یکسانی دارند برای مثال تغیرات آب و هوایی ، مسافت زیاد و ...ولی این نباید بهانه ای برای تیم ها باشد .مهمترین مسئله رفتن به آنجا برای بردن و ترک کردن آنجا با تجربیات بسیار است .

ـ راز حملات قدرتی و دفاع استحکامی شما و اینکه توانستید 20 گل را به ثمر برسانید و فقط 5 گل دریافت کنید چیست ؟
ما تلاش می کنیم تا با فوتبال مدرن و جدید سازگار شویم ، امروزه مجبور هستیم که بازی پیوسته ای داشته باشیم و از پاس های کوتاه استفاده کنیم ،ما به هماهنگی خوبی رسیدیم ، زمانی تیم که حمله می کند دیواره دفاعی با ثبات برقرار می ماند.

ـ فلسفه بازی شما چیست ؟
از نظر من در فلسفه بازی تیم باید به طور کامل سازمان یافته و منظم باشد .اما برای داشتن این سیستم شما به بازیکنان با استعدادی که بتوانند خودشان را در زمین نشان دهند نیاز دارید .این سیستم به بازیکنانی که در دسترس دارید بستگی دارد اگر شما مانند اسپانیا بازیکنانی دارید که از نظر تکنیکی قوی هستند ولی از نظر فیزیکی ضعیف اند میتوانید بر بر موقعیت توپ و پاس های گوشه تکیه کنید ولی اگر شما مسئول تیمی مانند بلژیک هستید باید بیشتر سبک فیزیکی داشته باشید و این به مربی بستگی دارد که بخواهد تمام این شرایط را زمانی که سبک تیم دفاعی است برگزیند . من همیشه با تعداد محدودی مهاجم بازی می کنم ولی همیشه تیمی دارم که به خوبی چیده شده است چه در دفاع و چه در خط حمله .

ـ از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی چه خاطره ای دارید ؟
در دیداری که همه ما مربیان با هم داشتیم من از بقیه مربیان پرسیدم چرا داور ها نیامدند ؟ من در آنجا گفتم که ما 2 سال به سختی کار کردیم و حالا با یک اشتباه ساده که توپ به بیرون رفت یا نه ، پنالتی شد یا نه و.... یک تیم ممکن است حذف شود و یا بالا رود .در نهایت هم همین اتفاق افتاد و پیشبینی من به وقوع پیوست .(اشاره به باخت انگلیس در 2010  به خاطر سخت گیری  یا اشتباه داور دارد)

ـ آیا شما موافق استفاده از تکنولوژی در خط دروازه هستید ؟
قطعا ،یا حتی میتوانیم از یک کمک داور اضافه استفاده کنیم که باعث کاهش خطا حدود 5 تا 10 % می شود .

ـ از جو موجود در جام جهانی برزیل چه انتظاری دارید ؟
وقتی که اسم فوتبال به میان می آید برزیل یک مکان رویایی است .امیدوارم رویایی باشد با فوتبالی زیبا

ـ به عنوان مربی تیم روسیه که مسئولیت این تیم تا جام جهانی 2018 را به عهده دارید چه انتظاری از نمایش روسیه در برزیل دارید ؟
مهمترین مسئله برای ما بدست آوردن تجربه می باشد ،من در مورد سال  2018  فکر نمی کنم اکنون تمام تمرکزم را برای برزیل گذاشته ام .در این جام جهانی برای بازیکنانم نتیجه خوبی می خواهم .

ـ بازیکن برزیلی مورد علاقه شما چه کسی است ؟
من خوش شانس بودم و در دوره ای که پله (Pele) برای یک تیم آمریکایی بازی می کرد در بازی La Nazionale با او برخورد کردم . قبل از آن او را فقط در تلویزیون دیده بودم .

ـ خاطره ای از اولین جام جهانی که دیدید را برای ما بگویید .
جام جهانی 1958 سوئد که در بازی فینال برزیل 5 - 2 از سوئد برد این بازی را از تلویزیون سیاه و سفید در یک بار نگاه کردم . دو چیز از آن بازی در خاطرم هست :‌گل فوق العاده ای که توسط پله زده شد در حالیکه فقط هفده سال داشت و گل آتشینی که در کمال آرامش توسط نیلز لیدهولم (Nils Liedholm) به ثمر رسید ، بازیکنی که در آن زمان برای آث میلان بازی می کرد .
  • توسط مدیر سایت
  • چهارشنبه 18 دی 1392
  • 1254
  • روسیه , مصاحبه و اظهارنظرات ,

اخبار مرتبط

کاپلو در بیانیه ای گفت : ما برنامه های بزرگی داریم و من هر کاری خواهم کرد تا بتوانم طرفداران روسیه را خوشحال سازم
در 6 امین روز از بازی ها برزیل
بررسی بازی های برزیل، مکزیک، روسیه، کره ی جنوبی، بلژیک و الجزایر
 کمپ ایران در شهر گارول هاوس (Guarulhos) از ایالت سائوپائولو واقع شده است .
<span 13px;"="">آمار جالبی از پر افتخار ترین تیم های ملی جهان

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند