فتحی تاریخی در دومین روز مرحله یک هشتم نهایی

در اولین بازی دیشب بین هلند و لاله های نارنجی در نیمه ی اول مغلوب شدند و در حالی در نیمه دوم موفق به گلزنی  شدند که اگر گل دوم را به ثمر نمی رساندند بازی به پنالتی کشیده می شد. در آخرین بازی دیشب توانست در ضربات پنالتی، یونان را از دور خارج کند و برای اولین بار در تاریخ بازی های جام جهانی دو بازی از مرحله ی یک هشتم نهایی به پنالتی کشیده شد. کاستاریکا نه تنها باری دیگر تیمی اروپایی را حذف کرد بلکه برای اولین بار جز هشت تیم پایانی قرار گرفته است.
هلند 2- مکزیک 1 (بهترین بازیکن زمین: گیلرمو اوچوا Guillermo Ochoa از مکزیک)
کاستاریکا 1 – یونان 1 (5-3 در پنالتی)، (بهترین بازیکن زمین: کیلور ناواس Keylor Navas از کاستاریکا)
در استادیوم کاستلائو در فورتالزا به دلیل هوای 32 درجه سیلیسیوس و رطوبت 62% در بازی مکزیک و هلند داور مسابقه در دقیقه 32 برای این که بازیکنان نفسی تازه کنند برای دقایقی بازی را متوقف کرد که بازیکنان نیز بلافاصله آب یخ نوشیدند و پارچه مرطوب به سر خود گذاشتند که اثر گزار بود و بازیکنان مکزیک بلافاصله شروع به فشار بر روی دروازه ی حریف کردند. همچنین برای روی نمایشگرهای بزرگ ورزشگاه به تماشاگران یاد آوری می شد که کرم های ضد آفتاب خود را فراموش نکنند و از آن استفاده کنند. داور همچنین در نیمه دوم بازی نیز برای دقایقی بازی را دوباره متوقف کرد. در هیچ یک از 20 بازی اخیر همچنین توقفی صورت نگرفته بود.
کلاس یان هانتلار (laas-Jan Huntelaar) که در دقیقه ی 76 بازی به جای فن پرسی (van Persie) به زمین آمد پاس گل را به وسلی اسنایدر (Wesley Sneijder) داد تا گل تساوی زده شود و سپس در حالی که در دقیقه ی 94 برای هلندی ها پنالتی گرفته شده بود و همه انتظار داشتند تا آرین روبن (Arjen Robben) ضربه را بزند ولی هانتلار آن را درون دروازه قرار داد. او در این باره گفت: روبن از من پرسید که اگر می خواهم می توانم پنالتی را بزنم و من به خاطر اعتماد به نفسی که در خودم داشتم و احساس کرده بودم گفتم جواب مثبت دادم و آن را به ثمر رساندم.
بعد از آن که کاستاریکا ایتالیا و انگلیس را در مرحله ی گروهی حذف کرددیگر حریف اروپاییش یونان را نیز دیشب به خانه فرستاد. مردان خورخه لوئیس پینتو (Jorge Luis Pinto) در مجموع 5 کارت زرد دریافت کردند که دو تای آن در مرحله ی گروهی بوده است. اسکار دوارت (Oscar Duarte) جوانترین بازیکن کاستاریکا است که برای اولین بار در تاریخ این کشور در جام جهانی به خاطر اخطار از زمین بیرون رفت. هرچند که دو بازیکن دیگر از این تیم اخطار دارند ولی در بازی بعدیشان در یک چهارم نهایی به زمین می روند. تا کنون در 52 بازی این جام 145 گل به ثمر رسیده که برابر تمام گل های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی می باشد. یعنی در هر بازی میانگین 2.8 گل به ثمر رسیده است.25 گل این دوره در نوع خودش رکورد جدیدی را ثبت کرده که این رقم در جام 2006، 23 بوده است. در جام جهانی 1998 فرانسه در مجموع 171 گل وارد دروازه ها شد.
  • توسط مدیر سایت
  • دوشنبه 09 تیر 1393
  • 1270
  • یونان , هلند , کاستاریکا , مکزیک ,

اخبار مرتبط

<div dir="rtl" left;"="">الجزایر به جمع 16 تیم برتر جام راه یافت
 کمپ ایران در شهر گارول هاوس (Guarulhos) از ایالت سائوپائولو واقع شده است .
مربی تیم ساحل عاج گفت : کسی انتظار این را نداشت که من مربی این تیم شوم
نتایج روز سوم جام جهانی 2014
اروگوئه و یونان به عنوان تیم دوم از گروهشان به دور بعد راه یافتند

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند