اسکولاری : تیم من آماده است

در مصاحبه ای که لوییس فیلیپه اسکولاری ((Felipe Scolari با فیفا داشته راجع به وظیفه ای که به عهده تیم است، حریفان برزیل در بازی های گروهی و درس هایی که از گذشته گرفته و حل مشکلات صحبت کرده است که در ادامه می خوانیم.

- فقط 100 روز به شروع جام جهانی مانده است آیا برزیل آماده است که عنوان قهرمانی این دوره را از آن خود کند؟
همه چیز سازماندهی و برنامه ریزی شده و در مسیر صحیح قرار دارد. اگر ما طبق برنامه عمل کنیم همه چیز به خوبی برای ما پیش خواهد رفت.

- مردم برزیل هرچیزی به جز قهرمانی در فینال را به چشم شکست می بینند. با این موافقید؟
من نظر دیگری دارم. من تجربیات زیادی دارم و در موقعیت هایی بودم که تیم ها با وجود این که قهرمان نمی شدند و به نایب قهرمانی یا جایگاه سوم رسیدند از جانب طرفدارانشان حمایت شده اند. در عوض چیزی که اهمیت دارد نمایش تیم می باشد.اگر شما تیمی مانند برزیل باشید و در جام جهانی حضور داشته باشید، همه از شما انتظار دارند تا به قهرمانی برسید. مسلما ما برای رسیدن به این هدف تلاش می کنیم اما با احترام به بقیه تیم هایی که با این هدف به جام می آیند. اگر شکست بخوریم به این خاطر است که تیم دیگری بر بازی ما غلبه کرده است.

- آیا به خاطر میزبانی بر روی تیم فشار است؟
انتظارات بالا است به خاطر این که این دومین جام جهانی است که در برزیل برگزار می شود و ما این شانس را داریم که کاری که دفعه ی قبل نتوانستیم را انجام دهیم. در حالی که مقابل دیگر حریفان قوی قرار خواهیم گرفت امیدواریم که به پیروزی برسیم.

- شما تیم های کرواسی، کامرون و مکزیک را که در مرحله ی گروهی با آن ها رو به رو هستید را چگونه ارزیابی می کنید؟
کرواسی خوب بازی می کند و از نظر تکنیکی فوتبالی پیچیده دارد، استایل بازی آن ها در بازی با توپ قوی است که شبیه تیم های آمریکای جنوبی می باشد و دیگر شبیه تیم انگلیس بازی نمی کنند درعوض آن ها شدیدا تکنینکی هستند و در سطح بالایی برای گرفتن نتیجه بازی می کنند. کامرون یک تیم آفریقایی تکنیکی است ما اغلب از این گونه تیم ها یا انتظار متفاوتی داریم یا کلا روی آن ها حساب نمی کنیم. درعوض مکزیک یک حریف دیرینه و سنتی می باشد، آن ها با کیفیت بالا بازی می کنند.

- آیا این حقیقت دارد که این تیم هایی که تکنیکی بازی می کنند به برزیل کمک می کنند؟
بله زیرا ما ترجیح می دهیم که این گونه بازی کنیم.همیشه برای ما جالب است که با تیمی روبه رو شویم که خوب بازی می کند. برزیل اغلب با تیم هایی بازی می کند که تاکتیکی متفاوت دارند و تا حدودی ضد فوتبالی هستند و همش به فکر این هستند که حریف خود را از هم بپاشند. این خوب است تا با تیمی بازی کنید که به خوبی برزیل و یا حتی بهتر است و این فرصت را به ما می دهد که به آن ها غلبه کنیم. ما می توانیم به مصاف اسپانیا برویم با قدرت و توان معمولمان بدون آن که استرسی داشته باشیم.

- شما مربی یک تیم سنتی و دیرینه هستید. شما چگونه از تاریخ این تیم برای انگیزه دادن به بازیکنان استفاده می کنید؟
ما مطمئنیم که بازیکنان می دانند چه چیزی بدست آورده اند و خودشان هم آن را می توانند نشان دهند. ما این نکته را روشن کرده ایم که تیم گذشته با تعهد، روح و کلاس توانسته به قهرمانی برسد و ما این اعتماد به نفس را به آن ها داده ایم که می توانند بر روی استعداد های خود در زمین کار و تمرین کنند.

- با وجود نزدیک شدن به جام جهانی، همچنان مشکلات سازمانی، تاخیر در ساخت و ساز ورزشگاه و منازعات سیاسی وجود دارد. آیا این مسائل تاثیری بر  شما دارد؟ 
نه، من مطمئنم که ما تحت تاثیر هیچ گونه از این شرایط قرار نخواهیم گرفت. البته ما از جانب مردم برزیل تحت تاثیر قرار می گیریم اما ما باید قادرباشیم تا خودمان را از این جریانات جدا کنیم و بازیکنان نیز باید همین کار را انجام دهند این گونه می توانند به فوتبال تمرکز کنند. هر کس نظر خود را دارد، اما در حال حاضر بازیکن باید بر روی کاری که ازآن ها خواسته شده تمرکز داشته باشند. بازیکنان واکنش عاطفی نشان می دهند. ما با آن ها در این مورد آشکارا صحبت می کنیم و آنها می توانند نظرات خود را از طریق رسانه های اجتماعی بازگو کنند اما ما قوانینی در تیم داریم که به آن پایبند هستیم.

- شما در روز 13 جولای ساعت 16:00 به وقت محلی چه کاری انجام خواهید داد؟
می دنم که فینال در این روز است. خب اگر ساعت 16:00 باشد من در حال آماده شدن برای بازی هستم. سرود ملی را با شادی، شور و قدرت خواهم خواند و امیدوارم که برای بازیکنانم و مردم برزیل نیز این گونه باشد.
  • توسط مدیر سایت
  • پنج شنبه 15 اسفند 1392
  • 1614
  • کامرون , کرواسی , اسپانیا , مکزیک , برزیل , مصاحبه و اظهارنظرات ,

اخبار مرتبط

کواچ : کرواسی، مکزیک و کامرون برای مقام دوم مبارزه خواهند کرد
 
مصاحبه ی لوییس گوستاوو در رابطه با جام جهانی 2014 برزیل
 کمپ ایران در شهر گارول هاوس (Guarulhos) از ایالت سائوپائولو واقع شده است .
مصاحبه ی پله درباره ی جام جهانی
مربی تیم آمریکا : ما در این بازی بازیکنان را به دقت زیر نظر می گیریم سپس فهرست نهایی بازیکنان جام جهانی را آماده کنیم.

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند