لیست افراد مشهوری که در2013 از دنیای فوتبال خداحافظی کردند توسط فیفا منتشر شد

هر ساله تعدادی از فوتبالیست ها و مربی ها از دنیای فوتبال خداحافظی می کنند ،این لیست در 2013 شامل افرادی بود که به خاطر بالا رفتن سن ، یافتن شغل جدید و یا مصدومیت های پی در پی بازنشست شدند و این در حالی است که این افراد باید جام جهانی 2014 برزیل را از خانه دنبال کنند .با هم نگاهی می اندازیم به افرادی که در طول این 12 ماه در این عرصه خود را بازنشسته کردند .

دروازه بان ها
ـ الریک ریم (Ulrich Rame) : دروازه بان سابق تیم بوردو (Bordeaux) فرانسه , 41 ساله بعد از 525 حضور خود برای لس جیراندس (Les Girondins) و 12 بازی ملی برای فرانسه دستکش های خود را آویزان کرد.
ـ ریمکاردو لوپز(Ricardo Lopez) : دروازه بان تیم اوساسونا (Osasuna) اسپانیا در حالیکه در 1 جون در مقابل رئال مادرید (Real Madrid) جایگاه پیرترین بازیکن لیگ اسپانیا را به دست آورد از فوتبال خداحافظی کرد.

مدافعان
ـ مهدی مهدوی کیا : نقطه اتکا ایران با 111 بازی و 13 گل زده در سن 36 سالگی در ماه جون اعلام بازنشستگی کرد .او در دوران حرفه ای اش نقش سازنده ای داشت و 381 بار برای لیگ ایران و آلمان بازی کرد.
ـ فیل نویل (Phil Neville) : بازیکن ملی بی باک 36 ساله که 59 بازی برای تیم ملی کشورش داشته به جرگه ی بازیکنان بازنشسته و به گروه کارکنان تیم منچستر یونایتد (Manchester United) پیوست در حالی که برادرش گری نویل (Gray Neville) دو سال پیش از دنیای فوتبال خداحافظی کرد .
ـ جیمی کاراگر (Jamie Carragher) : بازیکن متعصب و وفادار با 737 بازی برای لیورپول (Liverpool) و 38 بازی برای تیم ملی انگلیس در 19 می از فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد.
- توماس یوجفلوسی (Tomas Ujfalusi) : دفاع راست جمهوری چک 35 ساله نیز با 78 بازی از دنیای فوتبال کناره گیری کرد.
- عمر داف (Omar Daf) : بازیکن سنگالی که در یک چهارم نهایی جام جهانی 2002 حضور داشت در سن 36 سالگی با 60 بازی ملی از دنیای زیبای فوتبال خداحافظی کرد .

مدافعان مرکزی
- الساندرو نستا (Alessandro Nesta) : ستاره لازیو (Lazio ) و آث میلان (AC Milan) ، او جام جهانی 2006 ایتالیا را بالای سر خود برد .در سن 37 سالگی در ماه اکتبر از این حرفه خداحافظی کرد .
ـ کریستف متزرد (Christoph Metzelder) : مدافع آلمانی 32 ساله به دلیل مصدومیت های جدی مجبور به بازنشستگی اجباری از دنیای فوتبال شد و دیگر قادر نخواهد بود به 47 بازی ملی خود بیفزاید .

هافبک های دفاعی
مارک ون بومل (Mark van Bommel) : هافبک هلندی 36 ساله با 79  بازی ملی
ـ دیوید آلبلدا (David Albelda) : بازیکن 36 ساله اسپانیایی با 51 بازی ملی
ـ کیرن دایر (Kieron Dyer) : بازیکن انگلیسی 34 ساله با 33 بازی ملی
- جیسون کولینا (Jason Culina) : بازیکن استرالیایی 33 ساله با 11 بازی ملی
- جنارو گاتوسو (Gennaro Gattuso) : بازیکن ایتالیایی برنده جام جهانی  2006 با 73 حضور در تیم ملی از دنیای فوتبال خداحافظی و به جرگه مربیان پیوست.
- سباستین باتاگلیا (Sebastian Battaglia) : بازیکن آرژانتینی 33 ساله با  10 بازی ملی و در حالیکه او در طی سالهای بازی اش 17 جایزه با بوکا جونیورز (Boca Juniors) کسب کرده بود اعلام بازنشستگی کرد.

هافبک های میانی و مهاجم
ـ دیوید بکهام (David Beckham) :
در 18 می 2013 بکهام 38 ساله با اعلام بازنشستگی اش تمام توجهات رسانه ای دنیا را معطوف خود کرد .او در دوران حرفه ای و طلایی خود توانست با منچستر یونایتد (Manchester United) شش تا ، رئال مادرید (Real Madrid) یکی و لوس آنجلس گلکسی (Los Angeles Galaxy) دو تا، جمعا 9 عنوان را بدست آورد . این بازیکن انگلیسی همچنین 115 حضور در تیم ملی کشورش داشته و بعد از دروازه بان پیتر شیلتون (Peter Shilton) با 125 حضور به عنوان کسی که بیشترین بازی ملی را در طول تاریخ کشورش داشته جایگاه دوم را در اختیار خود در آورد.
ـ پل اسکولز (Paul Scholes) : این بازیکن 39 ساله انگلیسی که 718 بازی برای منچستر یونایتد (Manchester United) و 66 بازی ملی برای انگلیس انجام داد نیز از میادین خداحافظی کرد.
ـ دکو (Deco) : دیگر بازیکنی که از این پس دیگر به عنوان هافبک به میدان نخواهد رفت . دکو بازیکن برزیلی الاصلی است که 75 بار برای تیم ملی پرتغال به میدان رفت و دو بار برنده جام لیگ برزیل با تیم فلومیننس (Fluminense) در دو فصل آخر حرفه ای اش شده است .
ـ توماس هیتزلسپرگر (Thomas Hitzlsperger) : مصدومیت ناخواسته منجر به خداحافظی اجباری این بازیکن آلمانی برجسته و با استعداد 35 ساله با 52 بازی ملی در کارنامه خود شد .
ـ استیلن پتروف ( Stilian Petrov) : کاپیتان ثابق بلغارستان با 116 بازی ملی به دلیل دست و پنجه نرم کردن با سرطان خون در سن  34 سالگی مجبور به ترک میدان مسابقات شد .
ـ دژان استانکوویچ (Dejan Stankovic) : بازیکن صربصتانی 35 ساله که از سال 1998 تا 2013  تعداد 103 بازی ملی را در کارنامه حرفه ای خود دارد .

مهاجمان
ـ مایکل اوون (Michael Owen) :
هواداران انگلیسی امیدوار بودند تا اوون برای همیشه در تیمی که از آن شروع کرد یعنی لیورپول بماند ولی  قراردادهای وسوسه انگیز رئال و مصدومیت های طولانی باعث شد او نتواند به عهد و پیمان خود با طرفداران باشگاه بماند و در 19 مارچ اعلام بازنشستگی کرد در حالی که 89 بازی ملی و 49 گل را در کارنامه خود داشت .
ـ‌ لوئیس ساها (Louis Saha) : مهاجم فرانسوی با 34  سال سن و 20 بازی ملی حرفه اش با مصدومیت مختل شد.
ـ لودویک گیلی (Ludovic Giuly) : مهاجم 36 ساله که با لس بلوز (Les Bleus) شروع کرد و 17 بار برای این تیم به میدان رفت  و برای چند باشگاه بزرگ اروپایی از جمله رم ، بارسلونا ، موناکو ، لیون  (Lyon،Monaco،Barcelona،Roma،PSG) بازی کرد به علت مصدومیت مجبور به خداحافظی شد .
ـ فردریک کانوت (Frederic Kanoute) : کانوت که در کارنامه فوتبالی خود 39 بار برای مالی بازی کرد در سن 36 سالگی بازنشستگی خود را اعلام نمود.
ـ سونیا بامپاستور (Sonia Bompastor) : با 156 بازی ملی یکی از نام هایی است که در طول 13 سال همیشه در ترکیب تیم ملی فرانسه وجود داشته در ماه جون از فوتبال کناره گیری کرد.

مربی ها
ـ سر الکس فرگوسن (Sir Alex Ferguson) :
مربی 71 ساله منچستر یونایتد (Manchester United) در اوج از فوتبال کناره گیری کرد
ـ یوپ هاینکس (Jupp Heynckes) : مربی 68 ساله بایرن مونیخ (Bayern Munich) نام او در تاریخ ثبت خواهد شد
 
  • توسط مدیر سایت
  • پنج شنبه 12 دی 1392
  • 2209

اخبار مرتبط

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند