واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش

وزیر ورزش و جوانان پس از اظهارات کارلوس‌ کی‌روش (Carlos Queiroz) در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم سرمربی تیم ملی را برای رفع مشکلات تیم ملی ایران به وزارت ورزش دعوت کرد.
مشکلات تیم ملی فوتبال کشورمان و مخصوصا لغو اردوهای تیم ملی باعث شد که کی‌روش در برنامه ورزش و مردم 11 دی ماه از آقای روحانی رئیس جمهوری ایران و وزیر ورزش درخواست کند که از تیم ملی بیشتر حمایت کنند.  گفته می‌شود آقای روحانی دستور تسریع‌ حل مشکلات تیم ملی  در آستانه جام جهانی را داده اند.
گودرزی وزیر ورزش در تماس تلفنی با شفیع مجری و کارگردان برنامه ورزش و مردم و صحبت‌هایی خطاب به کی‌روش اعلام کرد که سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ظرف 48 ساعت آینده در جلسه فوق‌العاده به وزارت ورزش و جوانان بیاید تا با شنیدن مشکلات ، مانع‌های پیش روی تیم ملی برای موفقیت در جام جهانی برداشته شود. جلسه‌ با حضور علی کفاشیان رئیس فدراسیون ، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال، مهدی محمد نبی  دبیر فدراسیون فوتبال و محمود گودرزی وزیر ورزش در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد .

محمود گودرزی پس از پایان نشست با کارلوس کی‌روش و کفاشیان اظهار کرد: اولویت ما تیم ملی است. همه مربیان باید به تیم ملی بازیکن بدهند. تیم‌های زیرنظرمان را نیز اجبار می‌کنیم به تیم ملی بازیکن بدهند، اما درباره اضافه شدن لژیونرها باید طبق نظر فیفا عمل کنیم. امیدوارم که تیم ملی به عنوان اصلی‌ترین محور قرار بگیرد و کلیه امکانات در اختیار آنها قرار گیرد.
وی با بیان این که بخش عمده از گلایه‌های کارلوس کی‌روش منطقی بود، خاطر نشان کرد: کی‌روش بیشتر حمایت معنوی می‌خواهد به ویژه از کسانی که در سطح باشگاهی مانع ایجاد می‌کنند. امیدوارم که کمک شود تا مشکلات حل شود.
وزیر ورزش و جوانان در واکنش به خبرنگاری که گفت اظهارات باشگاه استقلال در قبال تیم ملی زیبنده نبود، تاکید کرد: من توصیه می‌کنم که محیط ورزش باید آرام باشد و همه باید در جهت آرام سازی تلاش کنند. باید تا حد امکان از حاشیه‌ها بپرهیزیم. محیط آرام برای رشد و توسعه بهتر است. در فضای تضاد، تعارض و جنگ رسانه‌ای پاسخی نمی‌گیریم. این مساله باعث تضعیف روحیه مردم و ورزشکاران می‌شوند.
وی در واکنش به اظهار نظر فتح‌الله‌ زاده مبنی بر این که علیه کی‌روش به فیفا شکایت می‌کند، خاطر نشان کرد: این را من نمی‌پسندم که به برخی می‌گویند که به خارج از مرزها شکایت می‌کنند. تیم‌های استقلال و پرسپولیس متعلق به دولت هستند. باید با مجوز دولت و نظارت هیات مدیره این بحث‌ها مطرح کنند. همه باید در جهت حمایت از تیم ملی حرکت کنند. هر کسی که این بحث‌ها را عنوان کند مورد توجه است و در موردش تجدید نظر می‌کنیم و به نحو دیگر با او برخورد خواهیم کرد.
گودرزی در واکنش به خبرنگاری که گفت کی‌روش از ملاقات با شما خوشحال و راضی به نظر نمی‌رسید؟ تاکید کرد: این تشخیص شماست. من در جلسه به او قول کمک دادم و همواره این کار را می‌کنیم و باید در جهت منافع تیم ملی حرکت کنیم. کی‌روش سر جایش است و محکم کار می‌کند. باید همه بازیکنان در اختیار تیم ملی باشند تا موفق شویم.
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که آیا به فدراسیون کمک مالی می‌کنید؟ یادآور شد: به زودی از طریق فدراسیون فوتبال به تیم ملی کمک می‌کنیم و امیدوارم کفاشیان پیگیری کند تا مشکلات حل شود.


علی کفاشیان پس از دیدار سرمربی تیم ملی فوتبال با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: همه چیز مثل زنجیر به هم وصل است. وقتی چند بازیکن اصلی تیم ملی از استقلال به خارج از کشور می‌روند و دو، سه برابر دستمزدی که قرار است در یک سال دریافت کنند را در یک نیم فصل به دست می‌آورند همین می‌شود. زورمان به خارجی‌ها نمی‌رسد. آقای کی‌روش وقتی دید که از 11 بازیکن اصلی تیمش 8 نفر نمی‌توانند به اردوی آفریقای جنوبی بیایند دید که برگزاری آن به صلاح نیست. 

اگر بتوانیم بازیکنانی که در قطر و کویت هستند را در اختیار بگیریم اردو برگزار می‌شود. آقای کی‌روش اعتقاد دارد که بازی مقابل نیجریه مهمترین دیدار تیم ملی در جام جهانی است. رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چه کسانی مقصر رفتن بازیکنان ایران به کشورهای عربی هستند، گفت: بازیکنانی مثل نکونام اول فصل می‌خواستند بروند و پیشنهادی سه برابر استقلال داشتند و ما گفتیم در فدراسیون به آنها کمک می‌کنیم تا بمانند اما وقتی باشگاه به یک سوم تعهدات خود عمل نکرد بازیکنان هم تصمیم گرفتند بروند.
کفاشیان در خصوص اینکه آیا نمی‌شد بازیکن را به نحوی نگه داشت و اینکه آیا خود کی‌روش این خواسته را از بازیکنان داشته است که به کشورهای دیگر بروند گفت: آقای کی‌روش چنین چیزی نگفته است. ما به او قول دادیم که 20 فروردین ماه تمام بازیکنان را در اختیارش قرار بدهیم اما وقتی بازیکنان به قطر و کویت رفتند امکان این وجود ندارد. وقتی برای یک نیم‌فصل دو سه برابر آن چیزی که در طول یک فصل به بازیکنان داده میشود را پرداخت می‌کنند دیگر نمی‌توان به آنها چیزی گفت. وی اضافه کرد: امروز وزیر از من هم گله کرد که چرا این مباحث در رسانه ملی مطرح می‌شود اما ما به دنبال این هستیم که بازیکنان را به ایران بیاوریم. مشکل اینجاست که لیگ قطر دو مرحله دارد. پس از اتمام لیگ برتر قطر لیگ دیگری آغاز می‌شود ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم بازیکنان را برگردانیم. سعی می‌کنیم برای آغاز مرحله دوم لیگ قطر بازیکنان ملی‌پوش خود را به ایران بازگردانیم.
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص چهره ناراحت کی‌روش گفت:‌در این نشست وزیر ورزش به ایشان تذکر داد و انتظار اینگونه نبود که چنین بحث‌هایی رسانه‌ای شود.
کفاشیان تصریح کرد: برای بازی‌های تدارکاتی فقط پول مشکل ما نیست بازی تدارکاتی زمان و مکان می‌خواهد و باید مطابق تقویم فیفا باشد. احساس می‌کنم بعد از این جلسه اوضاع رو به راه می‌شود.
وی در پایان درباره اینکه فتح الله زاده گفته از کی‌روش به فیفا شکایت می‌کند گفت: کسانی که بخواهند مسائل داخلی را به خارج بگویند ما در کمیته انضباطی آن را مطرح و بررسی خواهیم کرد. این موضوع حساسیت زیادی دارد ما یک کشور مستقل هستیم و نباید چنین مباحثی مطرح شود.

  • توسط مدیر سایت
  • شنبه 12 بهمن 1392
  • 3013
  • ایران ,

اخبار مرتبط

هدف ما از ارایه نصب لوگوی یوزپلنگ آسیایی ، حداقل آشنا کردن مردم کشور با این گونه با ارزش در خطر انقراض بود
ایران با تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی هم گروه شد
اظهارات کی روش در خصوص گروه ایران در جام جهانی و فوتبال ایران
دعوت شدن به جام جهانی رویای هرکسی است

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند