دیدار ویژه ی سپ بلاتر با دیلما روسف

دیدار ویژه ی سپ بلاتر با دیلما روسف
روز دوشنبه، جام قهرمانی به خاک برزیل رسید. رییس فیفا جوزف سپ بلاتر ملاقاتی را با رییس جمهوری برزیل در برازیلیلا انجام داد و جام قهرمانی توسط  بلاتر و کافو کاپیتان تیم ملی برزیل و قهرمان جام جهانی 2002 به خانم دیلما روسف تقدیم شد.
سپ بالتر قبل از آغاز مراسم در دست گرفتن جام جهانی که فقط توسط رییس جمهور کشور و کاپیتان تیم قهرمان انجام می شود، گفت:
قبلا هم گفته ام که اگر به برزیل بیایم اولین دیدارم با رییس جمهوری خانم دیلما روسف خواهد بود و این همه اش به خاطر احترام و رفتار خوب ایشان می باشد.
خانم دیلما روسف گفت: آرزوی من این است که در 13 جولای این جام با بیش از 200 میلیون هموطنم به اشتراک گذاشته شود هرچند که فقط بیش از 23 برزیلی توانایی در دست گرفتن این جام زیبا را خواهند داشت.
در مراسمی که در مقر دولت فدرال برگزار شد، درباره ی آخرین آماده سازی های بازی افتتاحیه ی جام جهانی که بین برزیل و کرواسی در 12 جون می باشد صحبت شد و بعد از مراسم، کنفرانس مطبوعاتی برگزار شد که وزیر ورزش برزیل نیز حضور داشت.
فراتر از یک رقابت
در جلسه ای که سران و نمایندگان فوتبال با دولت فدرال برزیل داشتند فراتر از جنبه ها و فرصت های جام جهانی صحبت کردند.
بلاتر اضافه کرد:
برزیل نه تنها از نظر فوتبالی یک قدرت جهانی است بلکه از نظر اقتصادی نیز این گونه می باشد. من قانع شده ام که جام جهانی این شانس را به این کشور داده است تا خود را به جهانیان نشان دهد. این روشن است که برای یک ماه تمام چشم ها بر روی برزیل خواهد بود  بنابراین می توانیم بگوییم که این جام جهانی نه تنها برای کل دنیا بلکه برای برزیل نیز می باشد.
خانم دیلما روسف گفت:
ما آماده ی یک نمایش بزرگ هستیم: ورزشگاه ها آماده می باشد و در حال حاضر بعضی از آن ها میزبان بازی های قهرمانی برزیل هستند. فرودگاه های ما برای تقاضاهای اضافی در طول این یک ماه آماده می باشد به خصوص که سیستم های هوایی برای ترافیک های اضافی نیز اصلاح شده که از هم اکنون شروع شده است.  برای کسانی که به این کشور می آیند می توانم این مسئله را تضمین کنم که آن ها از امنیت بالایی در همه جا برخوردار خواهند بود و می توانند از بازی ها و دیگر امکانات این کشور لذت ببرند. برزیل به خاطر دموکراسی که دارد به خود می بالد. در حالی که این کشور برای آزادی بیان ارزش قائل است، به خواست اکثریتی که می خواهند شاهد بازی ها باشند و این رویداد بزرگ را جشن بگیرند نیز احترام می گذارد.
ارزش های انسانی جام جهانی
هر دو پرزیدنت درباره ی ارزش های انسانی که این رقابت دارد نیز صحبت کردند از این رو سپ بلاتر اعلام کرد که قبل از آغاز بازی افتتاحیه در جام جهانی قرار است که کبوتر هایی به عنوان نماد صلح به پرواز در آیند وهمچنین تاکید کرد که تمایل دارد از فوتبال به عنوان یک تریبون برای مسایل مهم تراستفاده شود. من می خواهم از این فرصت استفاده کنم و آرزویم را گوشزد کنم که حداقل در طول این رقابت ها جنگ و خونریزی متوقف خواهد شد و فوتبال یک عامل وحدت بین مردم باشد.از اهداف 20 امین جام جهانی مبارزه با تبعیض به خصوص نژاد پرستی و همچنین فرصتی برای ارتقای فوتبال زنان می باشد.      
  • توسط مدیر سایت
  • سه شنبه 13 خرداد 1393
  • 1086
  • مصاحبه و اظهارنظرات ,

اخبار مرتبط

نظر <span 13px;"="">هاجسون درباره ی پیرلو، بالوتلی و آب و هوای مرطوب برزیل
فیفا نظرسنجی منحصر به فردی از مربیان حاضر درمسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 انجام داد  و نتایج آن به شرح زیر اعلام شد
مربی آرژانتین گفت : گروه سختی است و من این گروه را دوست ندارم
آلبرتو زاکرونی ( Alberto Zaccheroni )  : در جام جهانی 2014 برزیل تیم ملی ژاپن  شگفتی می آفریند
ما باید گذشته را فراموش کنیم و نباید به پیروزی هایی که در گذشته داشتیم چشم بدوزیم

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند