کمپس: مسی به تنهایی نمیتواند پیروز شود

هیچ شکی در جایگاه ماریو آلبرتو کمپس (Mario Alberto Kempes) در تاریخ فوتبال آرژانتین نیست او با به ثمر رساندن 6 گل در پیروزی تیم ملی کشورش نقش برجسته ای داشت و آقای گل آن دوره از مسابقات شد. در مصاحبه ای که او با فیفا داشته درباره ی رویداد بزرگ ماه جون ،شانس قهرمانی آرژانتین با مربیگری الخاندرو سابه یا (alejandro sabella) و فشار موجود بر تیم ملی برزیل به عنوان میزبان مسابقات صحبت کرده است.

- شما چه نظری راجع به نمایش آرژانتین دربازی های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل دارید؟
آن ها واقعا عملکرد خوبی داشتند اگر چه شروع کار مشکل بود ولی در اخر سابه یا تیم را به جام جهانی رساند همچنین حضور لیونل مسی (Lionel Messi) در شرایط روحی خوب کمک بزرگی برای تیم بود اما فقط مسی نبوده بلکه دیگر اعضای تیم شرایط خوبی داشتند .

- خوشحال نگه داشتن همه اعضای تیم در حالی که بازیکن های طراز اول زیادی در تیم حضور دارند ,کار سختی است؟
خیلی مسئله دشواری است و باید در کاری که انجام میدهید حرفه ای عمل کنید. تمام بازیکن ها برای تیم های بزرگی بازی می کنند وهیچ کس نمی خواهد 13 یا 14 هزار مایل را طی کند تا نیمکت نشین شود چه برای یک بازی باشد یا دو بازی. ولی من فکر میکنم که سابه یا مانند دیگر مربیان سعی می کند که همه را به هر نحوی در تیم شرکت دهد یا از بقیه در بازی های دوستانه استفاده کند تا این احساس را در همه ایجاد کند که آنها بخشی از تیم هستند.

- قهرمانی در جام جهانی برای یک بازیکن چه معنایی دارد؟ آیا قهرمانی امروزه نسبت به پیروزی شما در سال 1978 تفاوتی دارد؟
نه به هیچ وجه ،فکر میکنم امروزه توجه بیشتری بر روی این مسئله وجود دارد  زمانی که شما به عنوان یک بازیکن قهرمان جام جهانی یا دیگر عناوین می شوید به خاطر رسانه ها این شانس را ندارید تا از لحظات لذت ببرید و در نهایت از این وضعیت خسته می شوید اما با گذشت سال ها زمانی که بر می گردید و به گذشته نگاه می کنید تازه می فهمید که چه دستاوردی داشتید و فراتر از مسایل شخصی به آن نگاه می کنید و اگر از طرف تمام افراد تیم حمایت نشوید نمی توانید در هیچ جامی برنده شوید.

- بسیاری از مردم متعجب هستند از اینکه برزیل چگونه از عهده ی فشار میزبانی بر خواهد آمد. حمایت طرفداران در این رقابت چقدر مهم است؟
شما زمانی همیشه مورد حمایت قرار می گیرید که همه چیز به خوبی پیش رود.اما اگر اوضاع خوب نباشد بستگی به تصمیم مردم دارد و اینکه بازیکنان مردم را به هیجان اورند این مسئله در همه ی مراحل به جز فینال وجود دارد. زمان هایی پیش خواهد امد که میزبان احساس می کند  به حمایت نیاز دارد ولی طرفداران از این کار امتناع می کنند و اگر بازیکنان به انها شور و هیجان لازم را ندهند مورد حمایت قرار نمی گیرند.

- از جام جهانی 2014 چه انتظاری دارید؟
امیدوارم همان چیزهایی که همیشه در گذشته دیدیم و تیم هایی که تاکتیک دفاعی دارند و فقط به ضد حمله ها بسنده می کنند را نبینیم . یک یا دو تیم هستند که تاریخچه زیادی ندارند ولی من انتظار دارم در این دوره از اول تا اخر بازی های سرگرم کننده ای را ببینم و هم چنین در هر بازی شاهد نمایش بهترین بازیکنان جهان باشیم نه برای کل 90 دقیقه ولی حداقل گاهی از زمان بازی این گونه پیش رود.

- وقتی که نام برزیل را شنیدید اولین چیزی که به فکر شما امد چه چیزی بود؟
رقص سامبا،شادی،کارنوال ساحلی و فوتبال

- آیا آرژانتین شانسی برای قهرمانی دارد؟
انها شانس زیادی دارند اگر چه بین بازیکنان خط جلویی و عقبی تیم تفاوت بزرگی وجود دارد ولی سابلا (Sabella) به این بازیکنان باور دارد.او حتی به دروازه بان این تیم سرخیو رومرو (Sergio Romero) که در باشگاه اش نیمکت نشین است و دیگر مدافعان اعتماد دارد پس ما نیز باید به او اعتماد کنیم.

- ایا فکر می کنید که تیم به مسی بیش از حد تکیه کرده است؟
من فکر می کنم چون مسی بازیکن خاصی است 9 بازیکن دیگر باید از او پشتیبانی کنند.غیر ممکن است که یک بازیکن به تنهایی قهرمان جام جهانی شود.او فقط می تواند حضور مهمی در بازی داشته باشد ولی هیچ راهی وجود ندارد که بازی را به تنهایی برنده شود.
  • توسط مدیر سایت
  • یکشنبه 20 بهمن 1392
  • 1579
  • , آرژانتین , برزیل , مصاحبه و اظهارنظرات ,

اخبار مرتبط

اظهارات کی روش در خصوص گروه ایران در جام جهانی و فوتبال ایران
فرانسه، آرژانتین، انگلیس، آلمان و ایتالیا درحالی که میزبانی جام را به عهده داشتند به قهرمانی نیزرسیدند، پس چرا برزیل نتواند از پس آن برآید!
من همیشه یکی از بزرگترین طرفداران مسی بودم
 مارتینو : مسی دوران نقاهت خود را که به مدت 2 ماه باعث دوری او از میادین شده بود را کامل طی کرده است
روز چهارم بازی های جام جهانی با 9 گل و درخشش ستارگانی تیم های بزرگ به پایان رسید.

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند