کیروش: ما می خواهیم باعث افتخار ایران باشیم

کارلوس کیروش پرتغالی که توانست قهرمان جام جهانی جوانان زیر 20 سال (FIFA U-20 World Cup) در سال های 1989 و1991 شود با حضورش در جام جهانی 2014 برزیل اولین مربی پرتغالی خواهد بود که در دو جام جهانی حضور داشته است.ماموریت او با تیم پرتغال در جام جهانی 2010 افریقای جنوبی زمانی به پایان رسید که از اسپانیا در دور 16 ام شکست خوردند.این بار چالش او با تیم ایران در برزیل خواهد بود که برای اولین بار در تاریخ کشورمان بدون بازی های حذفی به جام جهانی راه یافته ایم. در مصاحبه ای که او با فیفا داشته درباره ی دیدگاه و نظراتش صحبت می کند.

- رضا قوچان نژاد با تک گلش مقابل کره جنوبی باعث پیروزی تیمش با نتیجه 1-0 شد و ایران در حالی که در جایگاه اول گروهش قرارداشت به جام جهانی راه یافت.
این تورنمنت رقابت سختی بود زیرا مرحله مقدماتی منطقه اسیا به دلیل مسافت زیاد ،درجه حرارت و رطوبت زیاد و گوناگون دشوار می باشد.گلی که رضا به ثمر رساند باعث شد که احساس کنیم جام جهانی را از دست نخواهیم داد.دوره ی مقدماتی برای ایران مثل جهنم بود ولی اکنون سفر به بهشت اغاز شده و به انجا میرویم تا نهایت تلاشمان را برای خوشحالی طرفداران ایرانی انجام دهیم وموجب غرورشان شویم.

- شما همیشه گفته اید که برای رسیدن به جام جهانی تمایل دارید که استعداد های جدید را در فوتبال ایران کشف کنید، ایا به این هدفتان رسیده اید؟
بدون کیفیت و تجربه بازی های جهانی نمیتوانیم در جام جهانی حضور داشته باشیم در طول این دو سال این امکان وجود داشت، بازیکنانی که در اروپا تجربه بازی دارند را به تیم ملی دعوت کرد .درابتدای ورودم  فقط یک بازیکن  از لیگ خارجی داشتیم ولی اکنون 6 یا 7 بازیکن داریم که برای باشگاه های خارجی بازی می کنند.ایا این تعداد کافی است ؟من فکر نمی کنم ولی بهتر از شروع کار است. برای مثال رضا یکی از بازیکنانی است که در ابتدا در اخیار نداشتیم.

- شما چه اهدافی برای ایران در سر دارید؟
ما دو سال و نیم برای رسیدن به جام جهانی ،امید و انتظارات 78 میلیون نفر را به دوش کشیدیم.امید و ارزوهای یک ملت عذاب سنگینی بر دوش بازیکنان و مسئولیتی بزرگ برای تیم ملی به وجود می اورد ولی زمانی که رویا به واقعیت میپیوندد  خیالتان راحت می شود. مرحله جدیدی در حال اغاز است ، ما به برزیل نمی رویم تا خوشگذرانی کنیم و تعطیلات داشته باشیم، با غرور،عزت و احترام به انجا خواهیم رفت و می خواهیم بهترین تیم ملی جهان باشیم و تا جایی که ممکن است بهترین ها را به ارمغان اوریم.ایران هیچ گاه به دور دوم رقابت ها نرفته پس باید با تمام توان انچه را که لازم است انجام دهیم تا از مرحله گروهی عبور کنیم.ما در گروه سختی قرار داریم و قبل از قرعه کشی می دانستم که 31 تیم وجود دارد که ممکن است در گروه ایران قرار گیرند.اما اکنون وظیفه ما است که بتوانیم ارزوی یک ملت را براورده کنیم.
 
  • توسط مدیر سایت
  • جمعه 18 بهمن 1392
  • 1175
  • ایران , مصاحبه و اظهارنظرات ,

اخبار مرتبط

اظهارات کی روش در خصوص گروه ایران در جام جهانی و فوتبال ایران
دعوت شدن به جام جهانی رویای هرکسی است
درست است که هواداران گلی را ندیدند ولی گاهی شدت،انسجام و تمرکز تیم نیز قابل توجه و جالب بود.
ایران برای ما یک تیم ناشناخته است اما با موفقیت مسابقات را پشت سر گذاشته پس بدون شک تیم خوبی است
نظرات اعضای تیم ملی ایران درباره ی کیروش در جام جهانی 2014 برزیل

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند