صبری لاموچی اظهار کرد محدودیتی برای خود نمی گزاریم

صبری لاموچی (Sabri Lamouchi) برای اولین مسئولیت مربیگری اش به چالش کشیده شد . او در طول زمان بازی اش 12 بار در تیم ملی فرانسه بازی کرده ، این هافبک سابق هم اکنون مسئولیت مربیگری تیم ساحل عاج را به عهده گرفته است .او این مسئولیت را به خاطر استعدادی که دارد قبول کرده ولی تجربه هیچ گونه موفقیتی در زمینه ملی در طول این 20 سال را ندارد .در قرارداد 2012 ، دو ماموریت به او داده شد :‌ هدایت (فیل ها) تیم ساحل عاج برای جام قهرمانی 2013 قاره آفریقا (2013 CAF African Cup) و رسیدن این تیم به جام جهانی 2014 برزیل که هر در انجام شده است . او در مصاحبه خود با فیفا چنین گفت :

- شما یک سال و نیم است که مربی تیم ساحل عاج هستید ، وقتی که با این تیم قرارداد میبستید به چه فکر می کردید ؟
کسی انتظار این را نداشت که من مربی این تیم شوم ، بدیهی است مسئولیت یک تیم را به عهده گرفتن آن هم به عنوان اولین تجربه مربیگری اصلا وظیفه راحتی نیست ، به خصوص زمانی که این تیم یکی از بهترین تیم های موجود در قاره آفریقا باشد .یکی از وظایف من رسیدن به جام جهانی بود ، خوشحالم که بخشی از آن خواهیم بود و این سومین بار است که این تیم در یک رقابت بزرگ شرکت می کند.

- جام جهانی برزیل 2014 آخرین شانس نسل طلایی ساحل عاج به رهبری دیدیه دروگبا (Didier Drogba)‌ و کولو توره (Kolo Toure) خواهد بود.
اگرچه ساحل عاج نمی تواند قهرمان جام جهانی باشد ولی ما نسلی از بازیکنان را داریم که دوران بازی آنها رو به پایان است و حتی برای بعضی از آنها این آخرین حضور در جام جهانی خواهد بود ، ما بازیکنان توانایی داریم که شاید شگفتی ساز نباشند ولی سطح بازی آنها برای دنیا شناخته شده است .آنها همیشه جزء تیم های مورد علاقه در قاره آفریقا بودند با اینکه تا کنون موفق به کسب جایزه ای نشدند. از نظر دیگران آنها در جام جهانی شانسی برای قهرمانی ندارند ولی آنها استعداد رویارویی با تیم های بزرگ را دارند و ما به پشتیبانی 100 درصد از همه نیاز داریم.

- فکر می کنید تا کجا در این رقابت ها پیش روید؟
محدودیتی برای خود نمی گزاریم ، باید بهتر از آنچه در دو بازی آخر بودیم بازی کنیم و از مرحله گروهی رد شویم ، ما میدانیم که این کار آسان نخواهد بود زیرا تیم های قدرتمند زیادی در گروه ما هستند .اگر بتوانیم از مرحله گروهی بالا رویم هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.هواداران ساحل عاج از ما انتظار دارند و باید باعث افتخار آنها باشیم.

- گروه شما شامل کلمبیا ، ژاپن و یونان می باشد و به نظر میرسد کمی آسانتر از گروهی است که در جام جهانی گذشته با آن روبرو بودید.
این گروه آسانی نیست ، کلمبیا میتواند از شگفتی ساز های این جام باشد آنها به تازگی بلژیک را شکست دادند و در بازی های خود دقیق تعیین کننده و با استعداد هستند .ژاپن بهترین تیم آسیا می باشد و اگر چه 10 سال پیش قهرمان جام ملت های اروپا شده است اما آنها نیز هنوز یک حریف سخت هستند و میتوانند بهتر از این نیز باشند ، این گروه متعادل است و اولین بازی برای ما حیاتی است.
  • توسط مدیر سایت
  • چهارشنبه 16 بهمن 1392
  • 1348
  • ساحل عاج , ژاپن , یونان , کاستاریکا , مصاحبه و اظهارنظرات ,

اخبار مرتبط

آلبرتو زاکرونی ( Alberto Zaccheroni )  : در جام جهانی 2014 برزیل تیم ملی ژاپن  شگفتی می آفریند
 این بازی کن تیم ملی کلمبیا گفت : تمام تلاشش را برای بهبودی مصدومیت زانویش میکند تا بتواند در جام جهانی 2014 بازی کند
ما به برزیل نمیرویم تا از دیدن مناظر لذت ببریم
آلبرتو زاکرونی ایتالیایی مربی تیم ملی ژاپن
طبق اعلام فدراسیون فوتبال یونان فرناندو سانتوس بعد از رقابت های جام جهانی از این تیم جدا خواهد شد .

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند