پرده برداری از ورزشگاه آرنا داس دوناس در ناتال برزیل با حضور ببتو و کافو

ورزشگاه آرنا داس دوناس (Arena das Dunas) در ناتال (Natal) مرکز و بزرگترین شهر ایالت ریو گرانده شمالی در شمال شرقی کشور برزیل به طور رسمی در روز چهارشنبه 22 ژانویه افتتاح شد . این ورزشگاه میزبان 4 بازی برای 8 تیم در طول بازی های جام جهانی 2014 برزیل خواهد بود . این مراسم بازگشایی با حضور رئیس جمهور برزیل خانم دیلما روسف (Dilma Rousseff) ، دبیر کل فیفا (Jérôme Valcke) ، رئیس کمیته محلی ، فرمانداری ایالت ریو گراند شمالی , شهردار ناتال و همچنین بازیکن سابق تیم ملی برزیل ببتو ( Bebeto) که یکی از اعضای مدیریت انجمن نیز می باشد و در نهایت کافو (Cafu) کاپبتان تیم ملی برزیل که برنده کاپ قهرمانی جهان در سال 2002 با تیم برزیل شد نیز در این افتتاحیه حضور داشتند .
رئیس جمهور برزیل در این مراسم اظهار داشت که 42 هزار صندلی میزبان 4 بازی در طول مسابقات جام جهانی خواهد بود و بعد از جام جهانی خانه تیم ABC و America خواهد بود و همچنین علاوه بر فوتبال برای برگزاری کنسرت و نمایش های تجاری ، گارگاه های آموزشی ، رویدادهای مهم و نمایشگاه از این استادیوم استفاده خواهد شد ,او افزود استادیوم بعدی جام جهانی که آماده تحویل خواهد شد استادیوم بیرا ریو (Beira-Rio) در شهر پورتو الگره خواهد بود. پس از بریدن ربان مراسم دبیر کل فیفا به همراه رئیس جمهور به زمین مسابقه رفتند و به صورت نمایشی ضربه ای به بارازوکا زدند.
در این مراسم والکه در طی سخنرانی که داشت گفت : من میخواهم به شهر ناتال بعد از گزراندن سختی های کار برای ساختن چنین استادیوم زیبایی تبریک بگویم و طرفدارانی که برای جام جهانی برزیل به اینجا خواهند آمد تجربه ی فوق العاده و منحصر به فردی از این شهر شگفت انگیز خواهند داشت .همچنین رئیس کمیته محلی اظهار داشت : این استادیوم هدیه از طرف ناتال و ریو گراند شمالی فقط برای اهالی فوتبالی برزیل نیست بلکه برای تمامی برزیلی ها می باشد .
استادیوم تازه ساز آرنا داس دوناس در محل قبلی این استادیوم که در سال 1972 ساخته شده بود قرار گرفته است و اسم این استادیوم به خاطر تپه های شنی تماشایی ساحل ریو گراند شمالی گذاشته شده است .این ورزشگاه ظرفیت 32 هزار نفری دارد که به طور موقت برای بازیهای جام جهانی 10000 صندلی به آن اضافه شده است . فرماندار ایالت ریو گراند شمالی اظهار داست که این ایالت به سختی کار کرد تا برای جام جهانی آماده شود و من مطمئن هستم که ما یکی از بهترین میزبان ها خواهیم بود .شهردار شهر نیز در طی سخنرانی اش اعلام داشت که :‌صنعت تووریسم مهمترین فعالیت اقتصادی ریو گراند شمالی است و جام جهانی بهترین فرصت برای استفاده از این مسئله می باشد .اولین بازی که قرار است در این ورزشگاه برگزار شود در تاریخ 13 جون بین دو تیم مکزیک و کامرون از گروه A است ، 3 روز بعد میزبان دو تیم از گروه G  مسابقات یعنی غنا و آمریکا خواهد بود و در تاریخ 19 جون بازی ژاپن و یونان از گروه C در آنجا برگزار می شود و در آخر تیم ملی ایتالیا با 4 قهرمانی جهان و اروگوئه با دو بار قهرمانی در 24  جون در آخرین بازی که در این شهر برگزار می شود به مصاف یکدیگر می روند .
Bebeto  گفت : این یک استادیوم زیبا است و من به تمام دست اندر کاران به خصوص کارگرانی که در ساخت این مکان کمک کردند تبریک میگویم .
Cafu نیز گفت : من در 4 دوره  جام جهانی حضور داشته ام و می دانم  میزبان چنین رقابتی در برزیل بودن چقدر خاص و ویژه است .
  • توسط مدیر سایت
  • چهارشنبه 02 بهمن 1392
  • 1914
  • برگزاری مراسم و تشکیلات ,

اخبار مرتبط

آدیداس از توپ رسمی خود جهت استفاده در جام جهانی برزیل پرده برداری کرد.
مرحله دوم فروش بلیط های جام جهانی امروز 8 دسامبر از ساعت  15:30 به وقت ایران شروع شد
فیفا از این سازمان ها با ارائه کمک های مالی ، تجهیزات ، آموزش و سازماندهی رویدادهای موثر حمایت میکند
پیتبول اعلام کرد: برای من افتخار است که همراه با جنیفر و کلودیا در جام جهانی فیفا همه را گرد هم آوریم .
فورتالزا موفق به دریافت گواهی نامه LEED شد

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند