بازی های روز دوم مرله یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل

بازی های امشب
در روز دوم از بازیهای یک چهارم نهایی آرژانتین به مصاف بلژیک می رود. بلژیک در نیمه نهایی 1986 از آرژانتین 2-0 شکست خورد. بازی امشب چالشی بین لیونل مسی و ادن هازارد خواهد بود. مسی (Messi) با گل هایی که به ثمر می رساند و پاس های گلش قلب تپنده ی تیم ملی آرژانتین است و بازی را به تیم تزریق می کند. همان طور هازارد (Eden Hazard) با شتاب بالای خود می تواند در زدن گل ویران کننده باشد.
از کاستاریکا به خاطر صعودش تا این مرحله انتظارات زیادی می رود. آن ها در مرحله ی گروهی دو قهرمان سال های قبل اروگوئه و ایتالیا را بردند و هم چنین در برابر انگلیس قهرمان 1966 نیز به پیروزی رسیدند سپس در یک هشتم نهایی قهرمان جام ملت های اروپا 2004 یعنی یونان را بردند تا به یک چهارم نهایی صعود کنند. اسکار تابارز(Oscar Tabarez) سرمربی تیم اروگوئه درباره ی این تیم گفت: نمی دانم که حد و مرز کاستاریکا تا کجاست.
کاستاریکا از شرایط بهتری نسبت به هلند از بازی در برزیل برخوردار است. هلندی ها که به زحمت در دور قبل 2-1 از سد مکزیک گذشتند. این اولین بار است که این دو به مصاف یکدیگر می روند. هلند تا این مرحله موفق شده 12 گل به ثمر برساند و کاستاریکا تا این جای کار فقط 2 گل وارد دروازه اش شده است.
بازی ها:
آرژانتین- بلژیک، استادیوم ناسیونال، برازیلیا، 20:30 (IRDT)
هلند- کاستاریکا، آرنا فونته نوا، سالوادور، 00:30 (IRDT)
آیا می دانستید؟
کاستاریکا چهارمین کشور از منطقه ی آمریکای شمالی و مرکزی است که به یک چهارم نهایی راه یافته است. آمریکا (1930، 2002)، کوبا (1938)، مکزیک (1970، 1986) و آمریکا در سال 1930 تنها تیمی بوده است که به نیمه نهایی صعود کرده است.
آرین روبن (Arjen Robben) و وسلی اسنایدر (Wesley Sneijder) هر دو در طول دوران بازی خود تا کنون 6 گل در بازی های جام جهانی به ثمر رسانده است ولی هم چنان یانی رپ بازیکن هلندی با 7 گل زده رکوردار می باشد.
آرژانتین در برابر تیم های اروپایی در جام جهانی در بعضی موارد مغلوب شده از قبیل: باخت 4-0 به آلمان سال 2010 و هم چنین دوباره به آلمان در پنالتی سال 2006 باختند، 1998 2-1 به هلند، در یک هشتم نهایی 1994 3-2 به رومانی و 1-0 در فینال 1990 به آلمان غربی بازی را واگزار کردند.
مسی در بازی امشب در برابر بلژیک تعداد بازی های ملیش به 91 می رسد که برابر با تعداد بازی های ستاره ی سابق آرژانتین دیگو مارادونا (Diego Maradona) می باشد اما این بازیکن ریز نقش تا کنون 42 گل به ثمر رسانده و دیگو در کل دوران بازی اش در تیم ملی تنها 32گل به ثمر رشاند. هر دو آن ها اولین بازیشان در برابر مجارستان (مسی 2005 و مارادونا 1977) بوده است. مارادونا در جام جهانی 1986 5 گل زد و بهترین بازیکن رقابت ها شد. مسی نیز در کل هر چهار بازی این جام 4 گل زده است و در همه ی بازی ها بهترین بازیکن زمین نام گرفته است.
چنین روزی:
 5 جولای 1982 : فوتبال ایتالیا شگفتی ساز شد. پائولو روسی (Paolo Rossi) مهاجم یوونتوس به دلیل شرط بندی غیرقانونی به حالت تعلیق در آمده بود ولی با این وجود انزو برزوت (Enzo Bearzot) سرمربی ایتالیا او را به تیم ملی دعوت کرد و از همین رو مورد انتقاد قرار گرفت. هرچند که روسی در سه بازی مرحله ی گروهی ندرخشید و ایتالیا هر سه بازی را مساوی کزد ولی در مرحله ی دوم مقابل برزیل در 5 جولای هتریک کرد و بازی 3-1 به پایان رسید و در نیمه نهایی دو گل به لهستان زد تا ایتالیا 2-0 به فینال راه یابد و در فینال در مقابل آلمان غربی نیز یک گل زد و ایتالیا در مجموع 3-1 به قهرمانی رسید و روسی بهترین بازیکن جام لقب گرفت.
  • توسط مدیر سایت
  • شنبه 14 تیر 1393
  • 2168
  • بلژیک , هلند , کاستاریکا , آرژانتین ,

اخبار مرتبط

<div dir="rtl" left;"="">الجزایر به جمع 16 تیم برتر جام راه یافت
 کمپ ایران در شهر گارول هاوس (Guarulhos) از ایالت سائوپائولو واقع شده است .
<span 13px;"="">آمار جالبی از پر افتخار ترین تیم های ملی جهان
سوییس و بلژیک به ترتیب به مصاف با آرژانتین و آمریکا می روند
مربی بلژیک قبل از بازی با آرژانتین

تصاویر خبری

  • یوآخیم لو: ما می توانیم تاریخ ساز شویم
  • هلند خود را مدعی جدی قهرمانی ساخت
  • ویلموتس: بلژیک باید از شانسش استفاده کند
  • ویدیوی جالبی از سرودهای حماسی 32 تیم حاضردر جام جهانی
  • والکه از ورزشگاه آرنا دا بایشادا برای آمادگی انجام تست بازدید کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اظهارات کی‌روش
  • هم گروهان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • هرست انگلیسی گفت : جوانان می توانند در جام جهانی بدرخشند